Samim Hatipoğlu, 12 Mart Emlak Kulisi programına konuk oldu!

Paylaş:




Emlak Haberleri

Proje Adı

: Samim Hatipoğlu, 12 Mart Emlak Kulisi programına konuk oldu!

Firma

:

Lokasyon

: İstanbul

Video Sayısı

: 1

Video Tarih

: 2012-03-12 05:50:00

Görüntülenme Sayısı

: 7164

Video No

: 5014

Etiketler

: Tebernüş Kireçci , Tebernüş Kireçci emlakkulisi , emlak kulisi programı Tebernüş Kireçci , Tebernüş Kireçci samim hatipoğlu , samim hatipoğlu emlak kulisi , skytürk Tebernüş Kireçci , Tebernüş Kireçci emlak kulisi sktyürk , skytürk 360 , mustafa samim hatipoğlu ,

Video Açıklaması

: |Tebernüş Kireçci, 12 Mart Emlak Kulisi programında Kronos Gayrimenkul Yönetici Ortağı Samim Hatipoğlu'nu ağırladı

 



Tebernüş Kireçci: İyi günler sevgili izleyiciler Türkiye ekranlarının tek günlük emlak programına hoş geldiniz. Bugünkü konuğumuz Kronos Gayrimenkul Yönetici Ortağı Samim Hatipoğlu. Samim Hatipoğlu’yla ilginç bir konuyu konuşacağız İstanbul’un önümüzdeki yıllarda en trend olacak konulardan bir tanesi ev-otel otel-ev konularını değerlendireceğiz birlikte. Hoşgeldiniz diyorum efendim.



Samim Hatipoğlu: Merhabalar. Hoşbulduk.



Tebernüş Kireçci:İlk soruyu soralım. 2011 nasıl geçti, 2012’de neler oldu? 2. Ayı bitirdik gerçi 3. Ayın ortalarına yaklaşıyoruz.



Samim Hatipoğlu: 2011 baya iyi geçti. İyi başladı, iyi bitti. Bizim alışık olduğumuz bir şey değil sektörde bazen ters yapar. 2011 iyi geçti.



Tebernüş Kireçci: Profesör olmuşsunuz ama esnaf çocuğu gibi konuşuyorsunuz.



Samim Hatipoğlu: 2011 sağolsun kimseyi utandırmadı. Bütün projeler tam gaz iyi gitti. Bizim ekonomi yönetimi eskisi gibi değil. Eskiden iyi gittiği zaman yangına benzin atan şey vardı. Doğru bir hareketle faizleri yükseltmeye başladı. Bundan dolayı hafif yavaş açıldı. Fakat Türkiye’de şimdi bakıyoruz. Gene sezon Mart filan bir hareket var.



Tebernüş Kireçci: Otobana giriyoruz.



Samim Hatipoğlu: Otobana giriyoruz fakat sürat limiti sanırım 2012’de aşılmaz. Bazılarının beklediği gibi kaza falan ihtimali hiç görmüyorum.



Tebernüş Kireçci: Hava durumunu unutmamak gerekiyor. Buzlanma koşulları, kar, fırtına dolu onları da unutmamak gerekiyor.



Samim Hatipoğlu: Global piyasada eskiden istatistikler vardı. Restorasyon analizi yapmışlar New York ve Türkiye. Hiçbir ilişki yok. şimdi baktığınız zaman yurtdışını takip ediyor. Ne olursa olsun burası açılıyor. Ona göre bir trend izliyor.



Tebernüş Kireçci: Geçenlerde Yunanistan’da olmuştu. Atina Avrupa Birliği kararlarından sonra Atina Borsası yükselmiş, İMKB düşmüştü yanlış hatırlamıyorsam. Süreyyapaşa’yı nasıl görüyorsunuz?



Samim Hatipoğlu: Süreyyapaşa bölge olarak Anadolu Yakası’nın gözde yerlerinden bir tanesi. En büyük özelliği yanında ormanların olması.



Tebernüş Kireçci: Balta girmemiş ormanlar statüsünde.



Samim Hatipoğlu: Yanında olması ve planlı bir şekilde geçmesi. Çünkü genellikle biz balta girmemiş ormana baltaları girer, götüren bir ülkeyiz ne yazık ki. Süreyyapaşa şu anda ormanlara zarar vermeden hatta olumlu bir şekilde katkılar vererek onun etrafında yapılan plan ve programları kaçağı şeyi olmayan. 10 numara bir KİPTAŞ önderliğinde yapılan proje. Bunun içinde de başarılı projeler var. İstanbul’un Anadolu Yakası’nda Ataşehir’den sonra daha önüne geçecek bana göre



Tebernüş Kireçci: Oraya da finans merkezi mi yapıyorlar?



Samim Hatipoğlu: Yaşam şekli olarak, keyif olarak Süreyyapaşa gerçekten şey için bir şans oldu. Merkezi planlamanın da önemli başarılı noktalarından bir tanesi.



Tebernüş Kireçci:Orada şöyle bir şey yaşam merkezi olabilmesi çok farklı bir şey. O biraz eksik bıraktı. Ticari ünitelerin fazla olması gerekiyordu. Ataşehir’e rakip olabilmesi için o biraz zayıf galiba.



Samim Hatipoğlu: Ticari dediğimiz zaman ben AVM kelimesine terim olarak bile karşı bir kişi olarak yani AVM alışveriş merkezi Amerikan mantığıdır. Halbuki biz yarı Avrupalıyız. Avrupa’da baktığınız zaman büyük alışveriş merkezleri yok. çarşılar vardır, şehir merkezleri vardır ve daha organik bir alışveriş tecrübesi vardır. Benim inancım Süreyyapaşa gibi bölgelerde büyük alışveriş merkezleri yerine bu tip çarşı tipi oluşacağı daha insani, gittiğiniz zaman daha yürüyüş mesafesi. Rusya’da çok fazla var niye var çünkü eksi 40 derece oluyor orada. Katar’da var niye orada da artı 50 derece oluyor.



Tebernüş Kireçci: Peki, burada çok güzel sorular var ama daha da önemlisi herkesin daha fazla merak ettiği konu; ev-otel, otel-ev. Daha Türkiye’de birisini bulamadık tanımlama yapacak olursak ne? Bir binanın geliştirilen gayrimenkulün blokların veya bağımsız bölümlerin bir kısmının otel olarak kiralanabilmesi konusu. Türkiye’de bu işi en iyi bilenlerden birisisiniz.



Samim Hatipoğlu: Tam otelde değil daha bir hafta ve üstü orta vadeli olarak yararlanması.



Tebernüş Kireçci: Önce dünyadaki trendini bir anlatın. Hatta biraz da tarihçesini anlatın. Uyutmadan bizi.



Samim Hatipoğlu: Dünyadaki konaklama miktarına baktığınız zaman pastanın yüzde 40’ı klasik oteller yüzde 40’ı ev-otel tipi gayrimenkuller.



Tebernüş Kireçci: Peki geriye kalan yüzde 20?



Samim Hatipoğlu: Daha bireysel. Ev otel dediğimiz zaman bir hafta üstüne çıktığınız zaman bu yüzde 70’e çıkıyor. Bir hafta üstü gittiğiniz zaman bir ülkeye kimse gidip de Swiss Otel’de 15 gün kalmak istemiyor. Daha orta vadeli konaklama olanakları ortaya çıkmış. Bunları ilk büyük otel zincirleri başlatmış. Özellikle Asya’da



Tebernüş Kireçci: her taşın altından onlar çıkıyor zaten.



Samim Hatipoğlu: Avrupa’da Amerika’da öyle ama Asya’daki model öyle değil. Asya’da bu işi yapan bireysel operatörler var. Türkiye’de ilk Rixos başlattı bunu. Bizde kendi çapımızda kurulumuz bünyesinde böyle bir girişim başlattık. Sadece Türkiye değil, Körfez, Rusya 2000 – 2500 odaya çıkmak istiyoruz. Çünkü bütün bu bölgede gerçekten bir açık var. Yabancı operatörler bu bölgelerdeki gayrimenkul tiplerini anlamak da zorluk çekiyorlar. İstanbul’a geldiği zaman bir yabancı operatör burada şimdi öyle bir talep var ki ne olsa alıyorlar.



Tebernüş Kireçci: Bizde hiçbir şey normal gelişmiyor zaten



Samim Hatipoğlu: 3 bin seneden beri bu topraklarda yerleşim var. Yani burada siz diyemezsiniz ki benim modelim budur buna uyacaksınız. En son onlar bizim modele otelde uydular. Otel-evde de aynı şekilde yabancı operatörler bir bakıyorlar onların kafalarındaki modelle Türkliye’deki ev tipleri uymuyor. Ve Rusya’da da öyle, Kazakistan’da da öyle. Dünyada bu kadar cazip olan modelin Türkiye’de bu kadar az yani baktığımız zaman Türkiye’de neredeyse sıfıra yakın. Önümüzdeki senelerde aylarda ciddi bir yatırım yapmasını bekliyoruz.



Tebernüş Kireçci: Peki izleyicilerimiz açısından olaya yaklaşalım. Ben bir otel ev alacağım. Otele göre uzun vadeli ama eve göre daha kısa vadeli kiralanabilen bir gayrimenkul ev alacağım, nelere dikkat etmem gerekiyor?



Samim Hatipoğlu: Bir kere projeden alıyorsanız arkasındaki yatırımcıya bakıp bunun gerçekten bitip bitmeyeceğine bakmanız lazım. 2. Şey burada 2 tane gayrimenkul var. Eğer siz bir yatırımcıysanız benim aldığım evin fiyatı çok yükselsin ana para aksın diyorsanız bu çok cazip bir yatırım turu değil. Bu daha çok yatırım oldun, benim şeyim var bankaya koyup faiz almayayım ama reel bir gayrimenkule koyayım. Buradan yüksek bir kira getirisi elde edeyim. Çünkü normal düz bir eve göre bunun kira getirisi her zaman daha kurumsal bir yöntem olduğu için daha yüksek olur. O yüzden baktığınız zaman bu tip gayrimenkuller bildiğiniz klasik hazine bonosu, onlara her zaman yıllık getiri olarak kira getirisi olarak bonodaki kupon diyor işte ona eşdeğer daha yüksek olur.



Tebernüş Kireçci: Peki dünyadaki eğilimde bu şekilde mi? Prim potansiyelleri, getiri oranları yüksek mi yoksa Türkiye’deki iş ve pazarın kalkmasındaki büyük boşluk mu?



Samim Hatipoğlu: Dünyada da baktığınız zaman onlar kendi ülkelerindeki getirilerin bir tık üzerinde. Bizimkiler bizimkilerin bence 2 yık üzerinde. Şu an arz yok, çok fazla talepte yok. niye talep yok derseniz arzda olmadığı için. Arzda arttıkça önümüzdeki 5 sene içersinde arz artacaktır. Bununla beraber olarak talepte özellikle Arap ülkelerinde diziler en önemli halk kahramanları. Şimdi onu şey yapan insanlar geliyorlar şimdi eskiden 1-2 gündür İstanbul’un  konaklama şeyi şimdi geliyorlar bütün yazı geçiriyorlar insanlar. İran olsun, Türkiye Cumhuriyetler olsun



Tebernüş Kireçci: Kuzey Irak, Suriye biraz sıkıntılı gerçi Suriye ama. Peki gelelim diyelim ki bir yatırım yapacaksınız. Bu projelerin gelişme akslarında da var. Esenyurt’ta mesela benzer bir proje var. Kurtköy’de benzer bir proje var. Gelişme akslarında olur mu, Anadolu ve Avrupa’dan neresi cazip. Bu konsept için en doğru lokasyon neresi?



Samim Hatipoğlu: Bu konsept ilk nerede başladı. Taksim’de başladı, niye merkezdir. Ne yaparsanız yapın merkezdir. Her zaman bu iş en doğru merkezde olur



Tebernüş Kireçci: Yani o zaman Taksim Şişli, Büyükdere aksı,



Samim Hatipoğlu: Merkezden de çıktığınız zaman dışarı metro ulaşımı mutlaka olması lazım. Herkes araba zaten istanbul’da zaten kullanamaz. Bizim taksilerimizin kalitesi de çok şey değil. Yabancı turist metroyu tercih ediyor. O yüzden metroya yakın şeylerin olması lazım. O yüzden bana şu anda Kurtköy, Esenyurt gibi ilçeler; 2.-3. 3 sene sonra 5 sene sonra cazip olabilir ama şu anda



Tebernüş Kireçci: En erken 2 yıl sonra teslim edilecek. Epey bir zaman var.



Samim Hatipoğlu: Yani merkez çok daha şey olacak. Oralarında zamanı gelecek ama şu anda merkezdeki proje, birinci aks diyelim yani. Bir taraftan Zeytinburnu’na kadar giriyorsunuz. Anadolu yakasından da çok da fazla Ataşehir’i geçmemek lazım.



Tebernüş Kireçci: Süreyyapaşa’da bu iş olmaz diyorsunuz.



Samim Hatipoğlu: Süreyyapaşa daha şu anda erken.



Tebernüş Kireçci: Anladım, Peki Maltepe Kartal.



Samim Hatipoğlu: Oralarda erken geliyor bana. Zaman yaklaşıyor tabii. Onun bir de metro şeyi var. Metro olduğu için E5 hattını şey tutuyorum, Kartal’a kadar



Tebernüş Kireçci: Tarihi yarım ada veya havaalanı ile entegrasyon sonucunda Marmaray bir şekilde entegrasyon olacak bu ikisi bir ayara geldiği zaman.



Samim Hatipoğlu:  Maltepe’de cazip olur direk metroyla şeyi var. Kartal’a gene biraz uzak kalıyorum. O 5 sene.



Tebernüş Kireçci: Peki tahminlere başladık mı Kurtköy’ün kaç senesi var?



Samim Hatipoğlu: Kurtköy’de havaalanı konusu çok önemli. Sabiha Gökçen Havaalanı, uluslar arası havaalanı, Türk Hava Yolları’nın bir sürü şeyini alıp direkt uçmaya başladık. Fakat ne yaparsanız yapın gerçek anlamda her bir metropol şehir bir tane havaalanı olur, büyük uluslar arası havaalanı olur.



Tebernüş Kireçci: Tabii bir de biz milletler korkuyoruz. Yarın bir gün üçüncü havalimanı yapılacak, Göktürk’e veya Silivri’ye yapılacak. Dördüncü havalimanı neyse adı. Bunların hepsinin uluslar arası hale getirilmesinin sürpriz olmaması gerekiyor herhalde.



Samim Hatipoğlu: şimdi İstanbul’dan her şey beklenir. İstanbul dünyanın yıllarca merkezi yani burası metropol kelimesi buradan çıkmış o yüzden her şey beklenir.



Tebernüş Kireçci: Peki gelelim lüks konutlara sizin aslında en iyi bildiğiniz alanlardan bir tanesi de o. Orayı nasıl görüyorsunuz?



Samim Hatipoğlu: Eskiden baktığınız zaman lüks konut satılırdı yani diğer konutlar çok ikinci piyasada bir Avrupa Konutları, bir Ağaoğlu gibi şeyler hayal bile edilemezdi. Daha orta segmente hayal edilecek projeler. Bizde o zamanlar iş yapan insanlar olarak gayrimenkulde oralara yöneldik. Fakat ben bakıyorum en son yaptığımız projelerde 15 sene önceki müşteriler dönüyorlar dolaşıyorlar. Gene aynı insanlar alıyorlar. Orada ben bir tıkanma görüyorum.



Tebernüş Kireçci:Ama alıyorlar değil mi?



Samim Hatipoğlu: Gene alıyorlar.



Tebernüş Kireçci: İstanbul’un problemi bu; para olanda çuvalla var. Olmayanda da deyim yerindeyse kuruş yok. Ama bankadan gene kredisi var.



Samim Hatipoğlu: Para olmasa da kredisi var. Bana göre Türkiye şu anda gayrimenkul sektörünün her zaman lüks konut dünyanın her yerinde yapılır satılır. Ama çok büyük Pazar eskisi gibi pazarı domine etmeyecekler bundan sonra daha orta sınıfa hitap edecek orada da çok böyle bir potansiyel görüyorum ben. Bugün Türkiye’nin kişi başı milli geliri 10 bin dolar. On sene sonra bu çok kötü tahminle 18-19-20 bin dolarları görecek.



Tebernüş Kireçci: Siyasal istikrar devam eder.



Samim Hatipoğlu: Siyasal istikrar devam eder.



Tebernüş Kireçci: 5 bin doları da var, 2 bin doları da var. Onu gördük 74’te.



Samim Hatipoğlu: tabii tabii geriye gittiği de oluyor.



Tebernüş Kireçci: umarım bir daha görmeyiz ama



Samim Hatipoğlu: Böyle olduğu zaman 20 bin dolara geldiği zaman bu ne demek bu gayrimenkul fiyatlarının verilen borçtan dolayı kaldırış etkisi var. 2 katı artması değil 3 katı artması belki 4 katı artması. Bu bahsettiğimiz mesele şeydeki daha orta kesimi ifade eden metrekaresi 2 bin 2500, 3000 liraya olan evler. Fiyatlarının böyle ciddi artma potansiyeli var. Bu en büyük piyasa önümüzdeki 10 senede bu piyasa gündemi çok şey yapacak. Sadece İstanbul’da değil. Hep İstanbul’u konuşuyoruz ama İstanbul’un dışında ciddi büyük projeler Ankara’da birkaç tane var ama bir sürü şehrimizde İstanbul’da on yapılıyorsa 1 yok. İstanbul dışı oradan da çok potansiyel geliyor.



Tebernüş Kireçci: Peki siz sektörün çok öncesini biliyorsunuz. İstanbul’da orta sınıfın kapalı parklı evlerde yaşaması hayal mi? Yanlış mı düşünüyorum.



Samim Hatipoğlu: Çok büyük bir hayal değil.



Tebernüş Kireçci: 10 sene önce söyleselerdi 2002’de 2001’de Samim İstanbul’da ortasınıf kapalı otopark ve evlerde yaşayacak güzel sitelerde yaşayacak inanır mıydınız?



Samim Hatipoğlu: Şimdi hep inancımız ülkenin gelişmesi. Ben hep hayata pozitif yönleriyle bırakan insanım. Sonra işte biz 2001’i de gördük. 98’de Alarko’dayken Rusya’da bir kriz oldu. Satılan evlerin yarısına el koydu. Yani şaka gibi öyle bir şey ki Türkiye’nin içinde bulunduğu coğrafyadan dolayı şimdi aşağıda saatli bomba Suriye, yanında İran Türkiye tabii ki gene riskli bu olayda.



Tebernüş Kireçci: İyi bir ekşın filmine benziyor İstanbul ve Türkiye. Macera bitmiyor. Bir yer dursa öbür tarafta bir hareketlilik var. İyi bir ekşın filmine benziyor. Bu keyifli sohbetti bize ayrılan sürenin sonuna geldik. Yönetmen sıkıştırıyor sürekli olarak. Çok teşekkür ediyorum.



Samim Hatipoğlu: Ben çok teşekkür ederim.



Tebernüş Kireçci: Tekrar konuk olarak alıp kaldığımız yerden devam ederiz. Sevgili izleyiciler Türkiye ekranlarının tek günlük emlak programında bugünkü konuğumuz Samim Hatipoğlu’ydu. Samim Hatipoğlu’yla ev otel/otel ev konseptini konuştuk. Yarın yeni bir konu ve konukla kaldığımız yerden devam edeceğiz. İyi günler efendim.



 



kişi Facebook'ta beğendi
7164 kişi bu videoyu izledi
7164 kez izlendi
vialand iletişim video , yalin evler video , batisehir videolari , istanbul başakşehir video , emlakdr video ant yapı , emlak kulisi emre maraşlı video , inşaat videoları indir , aybars video ,
Şuanda 10 kişi toplam 2.866 video'nun keyfini çıkarıyor.
emlakkulisi.TV: